مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند، استفاده از روش مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. کانادا علاوه بر فراهم آورده شرایط رفاهی و اجتماعی برای افراد، دارای دانشگاه‌ها و اساتیدی است که سطح علمی بالایی دارند و علاوه بر این، شرایطی مانند اخذ بورسیه تحصیلی و در نهایت اقامت دائم را برای دانشجویان فراهم خواهد آورد. بیش از 6 میلیون از جمعیت کانادا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند؛ که در نتیجه باعث شده است که امکان تحصیل به زبان فرانسوی علاوه بر زبان انگلیسی برای دانشجویان مهاجر وجود داشته باشد.

 

شرایط اولیه برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا مواردی مانند سن، مدرک تحصیلی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، دانش زبان خارجی (به خصوص زبان انگلیسی) و تمکن مالی لازم است. که در مقالات دیگر به صورت کامل توضیح داده شده است ولی برای درک بهتر شما به اختصار به توصیف این موارد خواهیم پرداخت.

  • سن: با توجه به مقطعی که در آن به تحصیل می‌پردازید متفاوت است ولی سنی که دارای بالاترین شانس است 18 تا 30 سال است.
  • مدرک تحصیلی: رشته شما و دانشگاهی یا موسسه ای که در از آن فارغ التحصیل شده‌اید عامل اصلی در این مورد است
  • رزومه تحصیلی: این قسمت شامل سوابق تحصیلی، کارگاه ها و دوره های آموزشی، سوابق شغلی، سوابق عملی و پژوهشی، کارهای داوطلبانه و موارد مشابه است.
  • انگیزه نامه: در این قسمت انگیزه، دلایل و اهداف خود را به صورت صمیمانه بیان می‌کنید.
  • دانش زبان خارجی: شما در این قسمت باید سطح بالای زبان خود را برای شرکت در کلاس‌های دانشگاهی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان دهید.
  • تمکن مالی: میانگین تمکن مالی برای کشور کانادا 8 هزار تا 30 هزار دلار کانادا است.

 

مقاطع مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت دانش آموزان

همانطور که پیش‌تر گفته‌ایم کانادا از محصلین در سراسر دنیا در هر مقطعی استقبال می‌کند، زیرا پذیرش دانش‌آموزان را راهی برای پیشرفت و توسعه بیشتر می‌داند. دانش آموزانی که تمایل تحصیل در مقطع دبیرستان در کشور کانادا را دارند و سن آن زیر 17 سال است (استان کبک زیر 18 سال) می‌توانند با ثبت نام در این مدارس و آماده کردن مدارک اولیه برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. هزینه تحصیل در کانادا برای تمامی شهروندان رایگان است ولی کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند باید هزینه ای بین 8 تا 16 هزار دلار کانادا در سال پرداخت نمایند. برای تحصیل در مقطع دبیرستان نیاز به مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست.

 

مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی

افرادی که تمایل دارند مقطع کارشناسی خود را در کشور کانادا بگذرانند، می‌توانند با ارائه مدارک اولیه، که در ادامه مقاله به بیان آن می‌پردازیم و دریافت نمره 6.5 برای آیلتس و یا نمره معادل در آزمون‌های دیگر اقدام به مهاجرت نمایند. مدت زمانتحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 ساله است و متوسط شهریه لازم 26 هزار دلار به صورت سالیانه است. حداقل معدل لازم برای اپلای به کانادا 14 است.

 

مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

بیشترین تعداد مهاجرت تحصیلی به کانادا از میان ایرانیان، در مقطع کارشناسی ارشد است و هر ساله تعداد مهاجرین این مقطع رو به افزایش است. مدت زمان تحصیل در این مقطع 1 الی 3 سال است. آزمون‌های لازم برای تایید سطح زبان شما شامل آیلتس (حداقل 6.5) یا معادل این مدرک یه زبان انگلیسی یا فرانسوی و در مواردی آزمون های GRE و GMAT (برای رشته‌های فنی، ریاضی، مدیریتی و مشابه آن) می‌باشد. شهریه سالانه در مقطع کارشناسی ارشد خدود 30 هزار دلار کانادا است.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع دکترا

مقطع دکترا محبوب‌ترین مقطع برای پذیرش توسط دولت کانادا محسوب می‌شود. سالانه 150 هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل هستند دانشجویان در این مقطع از شرایط و امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند و جایگاه علمی بالایی در میان جامعه‌ی آموزشی کانادا دارند. مدت زمان تحصیل در این مقطع 3 تا 7 سال است و هزینه تحصیل نیز 9 تا 15 هزار دلار کانادا در سال می‌باشد که به نسبت مقاطع دیگر بسیار ارزان و به‌صرفه است.

 

بهترین دانشگاه های کانادا

همانطور که پیش‌تر گفته‌ایم، کانادا جز کشورهایی است که دارای سطح علمی بالایی در بین دانشگاه‌های جهان دارد و این دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف کانادا قرار دارد بنابراین تنوع بالایی برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا وجود دارد تا با توجه به شرایط آب و هوایی، فرهنگی و … دست به انتخاب درست‌تری بزنند. ما در اینجا 12 مورد از برترین دانشگاه‌های کانادا را برای شما آورده ایم:

 

سخن نهایی

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند، باید بدانند مسیر آن‌ها دشوار و پراسترس است و باید تمام فاکتورهای لازم را داشته باشید تا بتوانید به خواسته خود جامه عمل بپوشانید؛ بنابراین با آگاهی کامل در این مسیر قدم بگذارید و نگذارید مسائل و مشکلات پیش پایتان، شما را از مسیر اصلی دور کند و همچنین برای درک بهتر شرایط از متخصصین کمک بگیرید. همانطور که پیش‌تر گفته‌ایم زمینه اصلی فعالیت موسسه ونکو ویزا، مهاجرت تحصیلی است و شما را در این مسیر تنها نخواهد گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دوازده =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم