چگونه وکیل مهاجرت موفق پیدا کنیم؟

یکی از کارهایی که بهتر است در روند مهاجرتی خود انجام دهید، انتخاب وکیل برای نشان دادن مسیر قانونی درست به شماست. البته داشتن وکیل الزامی نیست اما نشان دادن ظرافت‌های کار و حل کردن مشکلات بدون نیاز به صرف زمان و انرژی اهمیت بالایی دارد. اگر تمایلی به داشتن وکیل یا صرف هزینه بالا ندارید می‌توانید قبل از قطعی شدن پروسه کار مهاجرتتان از مشورت یک وکیل بهره گیری کنید. در این مطلب به سوالاتی از قبیل سوالات زیر پاسخ می‌دهیم.

  • یک وکیل مهاجرتی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ (ویژگی‌های یه وکیل مهاجرتی کارآمد)
  • وکیل مهاجرتی دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ (وظایف وکیل مهاجرتی)
  • وکیل مهاجرتی بیشتر برای چه کسانی می‌تواند کارآمد باشد؟
  • چگونه از یک وکیل مهاجرتی مشاوره بگیریم؟ (مشاوره با وکیل)

 

ویژگی‌های یه وکیل مهاجرتی کارآمد

انتخاب وکیل هم پوشانی بالایی با انتخاب موسسه دارد. اکثر موسسات، وکیل طرف قراردادشان را به شما معرفی خواهند کرد و ممکن است آن فرد جز وکلای خوبی در دنیای وکالت باشد ولی شما برای شناخت وکیل خوب از وکیل به نیاز به اطلاعاتی دارید.

  • به روز بودن: دنیای امروز دائم در حال تغییر است و به همان میزان قوانین مرتبط به آن نیز تغییر پیدا خواهد کرد، وکیل انتخابی شما باید خود را با تغییرات قانونی و حقوقی وقف بدهد و اطلاعات خود را در دنیای مهاجرت به روز رسانی کند.
  • پروانه وکالت: پروانه وکالت اهمیت دارد. باید مدرکی برای اعتبار وکیل وجود داشته باشد که به شما اطمینان قلبی دهد و اعتماد کامل را در شما ایجاد کند.
  • مجوز فعالیت: وکیل مورد نظر شما باید مجوزی برای فعالیت در عرصه بین المللی داشته باشید در غیر این صورت نمی‌تواند در تمامی عرصه‌ها شما را همراهی کند.
  • دانش کافی: دانش کافی مهم‌ترین عامل برای وکیلان است. قوانین حقوقی بسیار گسترده است و جزئیات زیادی دارد برای همین حضور وکیلی که از تمام این جزئیات آگاه باشد بسیار مهم است.

 

وظایف وکیل مهاجرتی

متقاضی مهاجرت کسی است که گستردگی وظایف وکیل مهاجرتی را مشخص می‌کند. به طور کلی وکیل مهاجرتی باید یک مشاوره کامل و با تمام جرئیات در اختیار شما قرار دهد و تمام سوالات شما و اطلاعات لازم را به شما ارائه دهد. در صورت انتخاب شما، وکیل باید قراردادی قانونی مبتنی بر توافق دو طرفه شما آماده کند و شما پس از مطالعه و آگاهی از جزئیات آن می‌توانید به امضای قرارداد بپردازید. از این به بعد تمام کارها حقوقی و اداری بر عهده وکیل است و نیازی به حضور متقاضی مهاجرت جز برای تاییدیه‌های نهایی نیست. در تمامی این مراحل، شما باید از جزئیات کار آگاهی کامل داشته باشید و به ابهامات ذهنی شما پاسخ کامل داده شود. اقدامات وکیل باید در چارچوبی که شما برای او ایجاد کردید باشد و نباید فراتر از آن رود، مگر اینکه رضایت شما را از پیش گرفته باشند. به یاد داشته باشید قراردادی که بین شما و وکیل انتخابی بشته شده است، بره هر چیزی اولویت دارد، برای همین نباید از آن تخطی کرد.

 

وکیل مهاجرتی بیشتر برای چه کسانی می‌تواند کارآمد باشد؟

پیشنهاد ما به تمامی مهاجرین داشتن یک وکیل مهاجرتی برای همیاری و انجام تمام کارهای طاقت فرسای قانونی است. اما ممکن است برخی افراد تمایل داشته باشند تمامی مراحل مهاجرت را به تنهایی انجام دهند. اما توصیه اکید ما بر همیاری وکیل در کنار متقاضیانی است که دارای شرایط زیر هستند:

  • افرادی که دارای سوء پیشینه هستند
  • افرادی که قبلا ریجکت شده‌اند
  • افرادی که احتمال ریجکت شدنشان بالاست
  • مهاجرین سرمایه گذاری یا کارفرمایان
  • افرادی که پس از مدتی طولانی ویزای خود را دریافت نکرده‌اند

 

مشاوره با وکیل

به یاد داشته باشید که در جلسه مشاوره تمامی سوالات خود را بپرسید و در صورت نیاز آن‌ها را روی کاغذ بنویسید تا فراموش نکنید. شما با توجه به سوالاتتان و میزان پاسخگویی وکیل موردنظر، می‌توانید تصمیم گیری بهتری برای انتخاب آن شخص به عنوان وکیل و حتی به شناخت کاملی از خودتان و شرایط تان در مورد نیاز یا عدم نیاز به وکیل مهاجرتی خواهید رسید.

 

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم انجام کارهایتان بدون وکیل مهاجرتی نیز ممکن است اما بدانید مهاجرت کاری نیست که بخواهید روی آن ریسک کنید و شانس خود را چندین بار با روش‌های مختلف امتحان کنید. بهتر است یک بار و به صورت کاملا با دقت و درست انجام دهید. مهاجرت مکانی برای آزمون و خطای شما نیست و ریجکت شدن شما می‌تواند به پرونده مهاجرتی شما آسیب جدی بزند. برای همین تمام اصول لازم را در نظر بگیرید و سعی کنید از یک وکیل مهاجرتی در قسمت‌هایی از مسیرتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم