مهاجرت کاری به اتریش

مهاجرت کاری به اتریش

یکی از روش های مورد استقبال برای اخذ ویزا و مهاجرت به اتریش، روش مهاجرت کاری به اتریش است. اقتصاد توسعه یافته ی اتریش برای مهاجرین خود شرایط خوبی را فراهم می‌کند. و از این رو برای مهاجرت کاری روش‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا به اختصار مهم‌ترین و کاربردی ترین روش‌های مهاجرت کاری  و اخذ ویزای کار را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

 

مهاجرت از طریق جاب آفر (job offer)

برای کسب جاب آفر شما باید مدارک، سوابق تحصیلی و کاری، نمونه کار و تمام اطلاعات لازم و مرتبط را به شرکت‌های موردنظر خود ارسال کنید و پس از تاییدیه اولیه و شرکت در مصاحبه های تلفنی و تصویری، منتظر پیشنهاد شغلی از سمت کافرمای اتریشی باشید. پس از قبول و ارسال دعوت نامه می‌توانید کارهای مهاجرت خود را انجام دهید. نکته قابل توجه این است که به مهاجرین کاری کارت قرمز-سفید-قرمز این کشور تعلق می‌گیرد.

 

مهاجرت از طریق جاب سیکر (job seeker)

در این روش فرد جویای کار 6 ماه می‌تواند با هزینه خود در اتریش اقامت داشته باشد و همزمان به دنبال کار بگردد و کار متناسب با خود را پیدا کند و ویزای خود را با ویزای مهاجرت کاری تغییر دهد.

 

انواع کارت های اقامتی در اتریش

کارت قرمز-سفید-قرمز کشور اتریش

این کارت برای اقامت و کار در کشور اتریش است و به مدت 2 سال اعتبار دارد. این ویزا برای مهاجرین کاری به خصوص نیروی متخصص و ماهر و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های این کشور صادر می‌شود.

 

کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس کشور اتریش

این کارت دسترسی نامحدود به بازار کار اتریش را برای فرد متقاضی فراهم می‌آورد و افراد که دارای کارت قرمز-سفید-قرمز برای تمدید می‌تواند برای ورژن پلاس این کشور اقدام نمایند. مدت زمان استفاده متقاضی از این کارت 1 سال می‌باشد.

 

کارت آبی اتحادیه اروپا

این کارت مختص شهروندان غیر اروپایی کشورهایی که جزء اتحادیه اروپا هستند می‌باشد. متقاضی پس از 1 سال زندگی در کشور اتریش می‌تواند برای کسب این کارت اقدام نماید. دریافت این کارت، مدت زمان دریافت اقامت دائم اتریش را از 5 سال به 3 سال می‌رساند.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با ثبت شرکت

شما با ثبت شرکت می‌توانید کارت قرمزز-سفید-قرمز و در نهایت اقامت دائم اتریش را دریافت کنید. علاوه بر این شما می‌توانید 5 نفر از نزدیکان و اعضای خانواده خود را از طریق مهاجرت کاری همراه خود ببرید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با خود اشتغالی

این روش مخصوص افراد است که یک سرمایه مشخصی را وارد کشور اتریش خواهند کرد. حال چه با ایجاد یک شغل باشد چه از طریق سرمایه گذاری مشترک یا مستقیم در این کشور.

 

مدارک لازم برای ویزای کار اتریش

برای مهاجرت کاری به آلمان با توجه به روش مهاجرتی خود باید مدارک متنوعی ارائه شود ولی به طور کلی مدارک لازم برای مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، سند ازدواج
  • 3 قطعه عکس از متقاضی و همراهان
  • سوابق تحصیلی و شغلی
  • مدرک زبان انگلیس یا آلمانی
  • مدارک تمکن مالی
  • مدارک مرتبط با دوره‌ها، مهارت‌ها و کارهای داوطلبانه گذرانده شده
  • مدارک مرتبط با آزمایشات پزشکی و گواهی‌نامه سلامت از پزشک معتمد
  • مدارک عدم سو سابقه کیفری
  • تمام رسیدهای پرداخت هزینه‌های مرتبط با دریافت ویزای کاری
  • نامه جاب آفر (در صورت اقدام از این روش)
  • تکمیل فرم‌های مرتبط با اطلاعات شخصی و خانوادگی، اطلاعات درخواستی، درخواست مجوز کار، اطلاعات نماینده و معرف

به یاد داشته باشید کپی، ترجمه و معادل سازی مدارک همراهتان باشد.

 

نرخ بیکاری در اتریش

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور اتریش بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.

نرخ بیکاری در کشور اتریش زیر 9 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در اتریش می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور اتریش دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید.

مشاغل مورد نیاز 2023 اتریش

دولت اتریش هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد. از آنجا که از دو طریق می توان برای کار در اتریش اقدام کرد، برای بعضی مشاغل باید امتیاز لازم را کسب کرد و برای بعضی دیگر پیشنهاد کاری دریافت نمود.

لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد. برخی از مشاغلی که کشور اتریش در سال 2021 با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مهندسین در رشته های مکانیک، برق، عمران، تجهیزات کشاورزی، کامپیوتر، ارتباطات
  • فارغ التحصیلان رشته های خاص مانند مهندسی مواد، مهندسی فرایند، حفاظت محیط زیست، مهندسی شیمی، …
  • جوشکاری
  • آهنگری
  • بینایی سنجی
  • پرستاری
  • مدیریت تجارت
  • مدیریت بازرگانی یا کسب و کار
  • پزشک
  • حسابدران و مشاورین مالی

میزان حقوق کار در اتریش چقدر است؟

حقوق و دستمزد در کشور اتریش در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور اتریش در سال 2021، در حدود 3,820 یورو تعریف شده است.

کار در اتریش و نحوه کاریابی در اتریش

برای اخذ ویزای کار کشور اتریش، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان آلمانی یکی از مسائل مهم در دریافت امتیاز و یا اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند.

بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در اتریش برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.
ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در اتریش باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای اتریشی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

سخن آخر

اتریش برای علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و موسیقی جز بهترین کشورها محسوب می‌شود زیرا که علاوه بر پشتوانه قوی، سالانه تئاترها و کنسرت‌های فراوانی در حال برگزاری است. علاوه بر این طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و جمعیت کم، این کشور را برای دوست داران طبیعت و آرامش به گزینه مناسبی تبدیل کرده است. اگر شما هم اتریش را جز گزینه‌های احتمال مهاجرت کاری خود دارید و سوالات بیشتری درباره روش‌ها و شرایط مهاجرت دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 8 =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم