مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

همانطور که از اسم این عنوان قابل حدس است، مهاجرت سرمایه گذاری نیازمند سرمایه گذاری در کشور مقصد است؛ حال این سرمایه گذاری می‌تواند خرید خانه یا کارآفرینی مانند ثبت شرکت، خرید سهام یک شرکت یا ایجاد استارت آپ و یا موارد مشابه باشد. که در زیر به تفصیل به آن می‌پردازیم

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در انگلیس و اخذ اقامت این کشور، راه‌های متفاوتی وجود دارد ولی ممکن است برخی از این راه‌ها شانس بیشتری برای شما به ارمغان آورد و یا نیازمند سرمایه بیشتری باشد، از طرف دیگر ممکن بعضی از روش‌های سرمایه گذاری در این سال مسدود شده باشد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر روش‌های سرمایه گذاری با ادامه این مقاله همراه باشید.

مهاجرت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

یکی از روش‌هایی که با آن در اکثر کشورها ویزای سرمایه گذاری دریافت خواهید کرد، خرید ملک است؛ اما این روش در کشور انگلستان جواب نمیدهد. البته که خرید ملک در انکلستان سرمایه گذاری بزرگی برای شما خواهد  بود زیرا هزینه ملک در انگلستان در تمام کشورهای دیگر اروپا بیشتر است و باعث سوددهی بیشتری نیز می‌شود ولی این ملک منجر به اخذ ویزای سرمایه گذاری برای شما نخواهد شد. اما اگر سرمایه گذاری را به عنوان یک کار انجام دهید و یک طرح درآمدزا برای آن داشته باشید، این امکان برای متقاضی به وحود خواهد آمد.

مهاجرت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

شما از طریق ثبت شرکت و استارت یک کسب و کار می‌توانید ویزای سرمایه گذاری کشور انگلیس را دریافت نمایید. دولت انگلیس برای ثبت شرکت نیز روش‌های متفاوتی پیش روی شما قرار داده است تا جذب سرمایه گذاران و افزایش درآمد سرانه خود را به بالاترین حد ممکن برساند. روش‌های ثبت شرکت شامل موارد زیر است:

  • ویزای استارت‌آپ (start-up visa)

ویزای استارت‌آپ باعث جذب حداکثری افراد خلاق و نخبه می‌شود. برای این ویزای یک ایده خلاقانه برای ایجاد یک استارت‌آپ کافی است. مدت زمان ویزای استارت‌آپ 2 ساله است و امکان تمدید آن وجود ندارد ولی فرد می‌تواند برای دریافت اقامت بیشتر از طرق دیگر اقدام نماید.

  • ویزای خلاقیت (innovator visa)

این ویزا برای افرادی است که دارای یک طرح خلاقانه هستند که در کشور انگلستان اجرا نشده است. این طرح ابتدا توسط متخصصین مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، این فرصت به متقاضی داده می‌شود که طرح خود را اجرایی کند. سرمایه اولیه برای این روش مهاجرتی 50 تا 100 هزار پوند است. و فرد پس از اقامت 3 ساله مختص این ویزا می‌تواند اقدام به دریافت تابعیت این کشور نماید.

  • ویزای نماینده انحصاری (sole representative visa)

این ویزا برای کسانی است که دارای شرکت در کشور دیگری هستند و حال قصد دارند شعبه دیگر آن را در کشور انگلیس ایجاد نمایند. سرمایه اولیه برای این ویزا 500 هزار پوند است و سهام شما نباید کمتر از 49 درصد باشد. این ویزا یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی به انگلیس است بنابراین متقاضیان آن شانس کمتری خواهند داشت

  • ویزای تایر1 (tier 1 visa)

برای دریافت ویزای تایر دو روش سرمایه گذاری مالی وجود دارد. که با سرمایه گذاری مشخصی، پس از طی چند سال اقامت دائم انگلیس را دریافت می‌کنید که شامل موارد زیر است:

  1. سرمایه گذاری 2 میلیون پوند در 5 سال
  2. سرمایه گذاری 5 میلیون پوند در 3 سال

 

مهاجرت سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

در این روش شما با خرید اوراق قرضه یا سهام می‌توانید اقامت کشور انگلستان را دریافت کنید. مقدار سرمایه خریداری شده باید حداقل 2 میلیون دلار باشد. سرمایه شما باید به مدت 5 سال در بانک بمانید و پس از گذشت 5 سال اجازه برداشت وجه را دارید و سپس می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

 

ویزای نخبگان

ویزای دیگر کشور انگلستان، ویزای نخبگان است که نام دیگر آن استعداد جهانی (global talent) است و مختص نخبگان، هنرمندان و متخصصان است و این افراد از این طریق می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. نکته مثبت و مهم این است که برای دریافت این ویزا نیازی به تمکن مالی و دانش زبان انگلیسی نیست. 3 مدل ویزای نخبگان شامل موارد زیر است:

  • نخبگان علمی: این ویزا مخصوص استعدادهای درخشان، افراد المپیادی، افراد دارای پیشنهاد شغلی در زمینه علمی و افراد دارای بورسیه تحصیلی است و باید مورد تایید وزارت تحقیقات انگلستان باشد تا متقاضی بتواند برای آن اقدام کند
  • نخبگان هنری: این ویزا مختص افرادی است که در زمینه های مختلف هنری و ورزشی فعالیت می‌کنند. این افراد در صورت تمایل می‌توانند برای این افراد درخواست نمایند
  • نخبگان تکنولوژی: این ویزا مختص نخبگان در زمین تکنولوژی، IT و موارد مشابه است.

 

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، متقاضی باید معادل 2 میلیون پوند در این کشور سرمایه گذاری کنند و پس از 5 سال اقامت موقت برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

 

سخن پایانی

کشور انگلیس جز کشورهای محبوب برای مهاجرین است. بیشترین مهاجرت به کشور انگلیس از طرق مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی است و تعداد مهاجرین به این کشور سالانه در حال افزایش است. علاوه بر این فرهنگ، آب و هوا، ورزش، تاریخ و موارد دیگر دلایل دیگر محبوبیت انگلستان برای مهاجرین از سراسر دنیا است. اگر انگلستان یکی از گزینه های شما برای مهاجرت است و نیاز به مشاوره بیشتر دارید با کارشناسان ونکو ویزا در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 15 =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم