مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری، یکی از روش های مهاجرتی به منظور سرمایه گذاری و اخذ اقامت در کشور آلمان است؛ حال این سرمایه گذاری می‌تواند خرید خانه یا کارآفرینی مانند ثبت شرکت، خرید سهام یک شرکت یا ایجاد استارت آپ و یا موارد مشابه باشد. آلمان جز توسعه یافته‌ترین کشورهای دنیا در تمام زمینه‌ها به خصوص در زمینه اقتصادی است و افراد زیادی در این کشور به سرمایه گذاری می‌پردازند که با توجه به اقتصاد شکوفه و پیشرفته این کشور بسیار ثمربخش خواهد بود؛ ولی سرمایه گذاری در تمامی موارد مجر به کسب اقامت نخواهد شد و کسب اقامت آلمان کمی دشوارتر و زمان‌برتر از برخی کشورهاست. برای کسب اطلاعات بیشتر با ونکو ویزا در ارتباط باشید.

سرمایه گذاری در آلمان

برای سرمایه گذاری در آلمان راه‌های متفاوتی وجود دارد و هر کدام از این را‌ه‌ها نیز نیازمند شرایط متفاوتی است ولی همانطور که پیش‌تر گفته‌ایم تمام این راه‌ها منجر به کسب اقامت این کشور نخواهد شد. در ادامه به بیان تمام روش‌های سرمایه گذاری می‌پردازیم.

  • ویزای خوداشتغالی  (self-employed)

این روش مخصوص افراد است که یک سرمایه مشخصی را وارد کشور مقصد خواهند کرد. حال چه با ایجاد یک شغل باشد و یا چه افرادی که با شغل قبلی خود در این کشور به ایجاد درآمد می‌پردازند مانند هنرمندان یا ورزشکاران. ویزای خود اشتغالی به دو بخش ثبت شرکت و فریلنسری تقسیم می‌شود که شرایطشان به شرح زیر است

  • ثبت شرکت (business set-up)

کشور آلمان برای رسیدن به پیشرفت امروزه خود برنامه‌های طولانی مدتی را اجرایی کرده است. یکی از این برنامه‌ها جذب حداکثری سرمایه‌گذاران و قرار دادن امکانات در اختیار آن‌ها بوده است. برای سرمایه گذاری در کشور آلمان، نیاز به یک برنامه و طرح قوی دارید و سرمایه تقریبی شما باید 400 هزار یورو باشد. پس از ایجاد شرکت، باید تاثیر مثبت آن را بر اقتصاد کشور آلمان نشان دهید و هم‌چنین برای 5 نفر از شهروندان آلمان ایجاد شغل نمایید. از طریق این روش شما امکان اخذ اقامت کشور آلمان را خواهید دادشت.

  • فریلنسری ( freelancer)

فریلنسری هم نوع دیگری از ویزای کاری در آلمان است و متقاضی برای دریافت آن باید نشان دهد که به عنوان یک آزادکار که با شرکت های مختلف در ارتباط است، می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد و برای خود کسب درآمد نماید.

فریلنسری روش دیگری است که به کسب اقامت می‌انجامد. سرمایه مورد نیاز برای آن بسیار کمتر است و به شما اقامت 3 ساله داده می‌شود که امکان تمدید آن برای 3 سال دیگر و پس از آن دریافت تابعیت آلمان برای شما ممکن است

 

روش‌های دیگر مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

روش‌های دیگری برای سرمایه ‌گذاری در آلمان وجود دارد که این روش‌ها به کسب اقامت منجر نمی‌شود ولی می‌تواند بسیار درآمدزا باشد. این روش‌ها شامل:

  • خرید سهام
  • خرید اوراق قرضه

 

سخن آخر

آلمان محبوب ترین مقصد اروپایی برای مهاجرین است و اگر شما هم قصد مهاجرت به اروپا را داشته باشید، آلمان را در بین گزینه های اصلی خود دارید. تنوع فرهنگی و اقتصاد توسعه یافته مهم‌ترین دلایل این محبوبیت است. از طرفی مهاجرین به علت تعداد بالا، در این کشور مورد پذیرش عموم قرار گرفته‌اند و دارای جایگاه مورد قبولی هستند؛ بنابراین از این بابت نگران نباشید ولی اگر در مورد مهاجرت، شرایط و روش‌های آن سوالاتی ذهنتان را مشغول کرده است با کارشناسان ونکو ویزا در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم