مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

یکی از روش‌های مهاجرتی برای آلمان که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد مهاجرت تحصیلی است و در مقابل هم ‌برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند، آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا آلمان علاوه بر فراهم آوردن شرایط رفاه و اجتماعی برای افراد، دارای دانشگاه‌ها و اساتیدی است که سطح علمی بالایی دارند.

 

شرایط اولیه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای مهاجرت تحصیلی مواردی مانند سن، مدرک تحصیلی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، دانش زبان خارجی (به خصوص زبان انگلیسی) و تمکن مالی لازم است که در مقالات دیگر به صورت کامل توضیح داده شده است ولی برای درک بهتر شما به اختصار به توصیف این موارد خواهیم پرداخت.

  • سن: با توجه به مقطعی که در آن به تحصیل می‌پردازید متفاوت است ولی سنی که دارای بالاترین شانس است 18 تا 30 سال است.
  • مدرک تحصیلی: رشته شما و دانشگاهی یا موسسه ای که در از آن فارغ التحصیل شده‌اید عامل اصلی در این مورد است
  • رزومه تحصیلی: این قسمت شامل سوابق تحصیلی، کارگاه ها و دوره های آموزشی، سوابق شغلی، سوابق عملی و پژوهشی، کارهای داوطلبانه و موارد مشابه است.
  • انگیزه نامه: در این قسمت انگیزه، دلایل و اهداف خود را به صورت صمیمانه بیان می‌کنید.
  • دانش زبان خارجی: کسب نمره بالا در آزمون های آیلتس یا تافل به زبان انگیسی و یا آزمون DSH یا IELTS Test DAF به زبان آلمانی
  • تمکن مالی: حداقل تمکن مالی برای کشور آلمان بین 8 هزار تا 12 هزار یورو است.

 

مقاطع مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • مهاجرت دانش آموزان

    افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی برای مقاطع ابتدایی و دبیرستان را دارند آلمان را جزو گزینه‌های خود داشته باشند. هزینه تحصیل در این مقطع برای تمامی دانش‌آموزان رایگان است. تمام افراد بین 7 تا 18 سال می‌توانند برای اخذ ویزای دانش‌‌آموزی اقدام نمایند و دانش‌آموزان بالای 12 سال نیز از شانس بیشتری برخوردار هستند. دانش‌آموزان در صورت تمایل می‌توانند در مدارس شبانه روزی به تحصیل بپردازند؛ شهریه سالانه این مدارس 30 هزار یورور در سال است.

  • مهاجرت در مقطع کارشناسی

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک دیپلم باشید و گپ تحصیلی شما کمتر از 4 الی 5 سال باشد. کیفیت دانشگاه‌ها و اساتید و روش تحصیل در کشور آلمان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و متقاضی در مقابل هزینه کمی برای تحصیل می‌پردازد؛ هزینه تحصیل در کشور آلمان 700 الی 800 یورو به طور سالیانه می‌باشد. در صورت تمایل برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی در این کشور هزینه تحصیل متقاضی به 10 تا 20 هزار یورو در سال افزایش پیدا می‌کند. شهریه سالانه در مقطع کارشناسی ارشد خدود 30 هزار دلار کانادا است. نمره آیلتس قابل قبول برای این مقطع نمره 6 است و دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند 40 ساعت در هفته به کار بپردازند.

  • مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد

    برای مهاجرت تحصیلی در این مقطع نیاز به مدرک معتبر برا مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر و کسب نمره 6.5 یا مدرک معتبر و مشابه آن به زبان انگلیسی یا آلمانی دارید. طول دوره کارشناسی ارشد در آلمان 1 تا 2 سال زمان می‌برد و مانند دوره کارشناسی گپ تحصیلی شما نباید بیش از 4 الی 5 سال باشد.

  • مهاجرت در مقطع دکترا

    مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان 4 سال است ولی پذیرش در این مقطع به نسبت مقاطع وکشورهای دیگر کمی سخت‌تر است. شما برای پذیرش، باید دارای رزومه قوی، مدارک معتبر و سابقه خوبی باشید؛ پس از تکمیل و ارئه مدارک باید با استاد راهنما در آلمان ارتباط برقرار کنید و پس از طی چندین مصاحبه و اعتبار سنجی توسط استاد، می‌توانید به اخذ ویزای تحصیلی بپردازید.

 

دوره کار-تحصیل

یکی از بهترین و به صرفه‌ترین دوره‌های کشور آلمان، دوره کار-تحصیل است. اگر تمایل دارید کار وتحصیل را در کنار یکدیگر ادامه دهید؛ ای گزینه، بهترین گزینه موجود است. شما با اقدام و پذیرش در این دوره، نیازی به پرداخت شهریه ندارید و برای کار در این کشور به شما حقوق نیز پرداخت خواهد شد. این دوره مخصوص رشته های مدیریتی مانند مدیریت تجاری، فیرویوتراپی، مکاترونیک و امور اجتماعی است. تنها هزینه پرداختی متقاضی، هزینه اولیه برای ثبت نام در دانشگاه است که عددی بین 800 تا 1000 یورو است و حقوق ماهیانه فرد نیز 300 تا 500 یورو خواهد بود.

 

دانشگاه های کشور آلمان

کشور آلمان جز کشورهایی است که سطح علمی بسیار بالایی دارد و 11 دانشگاه آن در بین 200 دانشگاه برتر دنیا قرار داد که عدد قابل توجهی است. در دانشگاه‌های این کشور به دو زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می‌شود بنابراین دانستن یکی از این زبان‌ها اهمیت فوق‌العاده ای دارد. در این قسمت به صورت موردی به این دانشگاه ها اشاره می‌کنیم:

  • دانشگاه فنی مونیخ در مونیخ
  • دانشگاه لودوینگ ماکسیمالیان در مونیخ
  • دانشگاه هایدلبرگ در هایدلبرگ
  • دانشگاه آزاد برلین در برلین
  • دانشگاه هومبولت در برلین
  • موسسه فنی کارلسروهه در کارلسروهه
  • دانشگاه فنی آخن در آخن
  • دانشگاه فنی برلین در برلین
  • دانشگاه توبینگن در توبینگن
  • دانشگاه فرایبورگ در فرایبورگ
  • دانشگاه فنی درسدن در درسدن

 

سخن پایانی

آلمان محبوب ترین مقصد اروپایی برای مهاجرین است و اگر شما هم قصد مهاجرت به اروپا را داشته باشید، آلمان را در بین گزینه های اصلی خود دارید. بیتشرین تعداد مهاجرین به این کشور، مهاجرین تحصیلی و کاری هستند. علت محبوبیت بالای این کشور برای مهاجرین تحصیلی، جایگاه بالای دانشگاه‌ها و امکاناتی است که در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. از طرفی مهاجرین به علت تعداد بالا، در این کشور مورد پذیرش عموم قرار گرفته‌اند و دارای جایگاه مورد قبولی هستند؛ بنابراین از این بابت نگران نباشید ولی اگر در مورد مهاجرت، شرایط و روش‌های آن سوالاتی ذهنتان را مشغول کرده است با کارشناسان ونکو ویزا در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم