مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری نیازمند سرمایه گذاری در کشور مقصد است؛ حال این سرمایه گذاری می‌تواند خرید خانه یا کارآفرینی مانند ثبت شرکت، خرید سهام یک شرکت یا ایجاد استارت آپ و یا موارد مشابه باشد. البته کشور نیوزلند برای پذیرش در این زمینه قوانین مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

سرمایه گذاری در نیوزلند

سرمایه گذاری در نیوزلند شرایط مخصوص خود را داراست. سرمایه گذاری حداقل 3 میلیون دلار نیوزلند به مدت 3 سال و یا حداقل 10 میلیون دلار به مدت 4 سال، اساسی ترین شرط اخذ پذیرش ویزای سرمایه گذاری این کشور است. این سرمایه گذاری نیز باید شرایط مورد قبول این کشور را دارا باشد که شامل موارد زیر است:

  • فرد توانایی برگرداندن سود سرمایه را داشته باشد
  • سرمایه گذاری در نیوزلند انجام شده باشد
  • سرمایه گذاری با دلار نیوزلند انجام شده باشد
  • سرمایه گذاری برای مصرف شخصی نباشد
  • سرمایه گذاری می‌تواند در قالب سهام، اوراق قرضه یا املاک باشد
  • امکان مشارکت و توسعه در اقتصاد نیوزلند را داشته باشد
  • سرمایه گذاری در صندوق‌های مالی یا بر شخصیت حقوقی انجام شده باشد

 

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری (از طریق کارآفرینی)

مهاجرت از این طریق تا حدودی مانند مهاجرت از طریق استارت‌آپ است و مانند آن باید یک ایده خلاقانه و یک طرح کاری نوین ارائه داده شود. علاوه بر آن فرد متقاضی باید تمکن مالی 100 هزار دلار نیوزلند را داشته باشد و در سیستم امتیازدهی کاری این کشور نمره 120 را کسب نماید.

نکته قابل توجه این است که اقامت از طریق مهاجرت کارآفرینی 3 ساله است و کسب و کار شما 1 سال پس از شکل‌گیری توسط شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تایید برای 2 سال دیگر تمدید می‌شود. این ویزا گرچه کوتاه مدت است ولی در صورت موفقیت و پیگیری شما می‌تواند به دریافت اقامت دائم ختم شود.

 

روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در نیوزلند

سرمایه گذاری در کشور نیوزلند شرایط مختلفی دارد و به علت آینده درخشان این کشور در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی، بسیار سودمند خواهد بود ولی همه‌ی روش‌های سرمایه گذاری منجر به کسب اقامت نخواهد شد. در زیر روش‌های موجود را بیان کرده‌ایم.

 

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

افراد می‌توانند با خرید ملک به ارزش 1 میلیون دلار نیوزلند در این کشور سرمایه گذاری نمایند. این سرمایه گذاری منجر به کسب اقامت نخواهد شد ولی می‌تواند بسیار سودآور باشد.

 

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

دولت نیوزلند به طور سالانه اوراق قرضه ارائه می‌دهد و پس از ارائه، مردم می‌توانند این اوراق را خریداری کنند. هزینه هر یک از این اوراق 100 دلار است و هر کس که تمایل به سرمایه گذاری دارد، حداقل باید به میزان 5 میلیون دلار نیوزلند از این اوراق قرضه خریداری نماید.

 

  • سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری

در این نوع سرمایه گذاری فرد پس از سرمایه گذاری این مبلغ در کانادا می‌تواندس از 3 سال اقامت نیوزلند را دریافت نماید. نکته قابل توجه این است که فرد متقاضی باید در این 3 سال، 44 روز در سال در خاک کشور نیوزلند حضور داشته باشد.

 

  • سرمایه گذاری 100 هزار دلاری

در این روش فرد با سرمایه شخصی خود به میزان 100 هزار دلار نیوزلند، مجوز یک ساله دریافت می‌کند و می‌تواند به کسب و کار در این کشور بپردازد. فرد در این مورد باید اثبات کند که کسب و کار او بازدهی و سودآوری بالایی برای اقتصاد نیوزلند خواهد داشت.

 

سخن پایانی

نیوزلند کشوری است که کمتر مورد توجه همگان قرار گرفته است. دلایل آن می‌تواند دور بودن از کشورهای دیگر، شرایط آب و هوایی و یا کمتر شناخته شدن آن باشد ولی همین دلایل نیز ممکن است علت مهاجرت فردی به این کشور باشد؛ در نهایت نمی‌توان منکر توسعه یافتگی و امکانات رفاهی و شرایط خاص جغرافیایی این کشور شد؛ زیرا همین دلایل سببی برای مهاجرت بسیار به نیوزلند در دو قرن اخیر شده است. سالانه افراد زیادی برای سرمایه گذاری و یا کار پا به نیوزلند می‌گذارند و با توجه به ظرفیت ها و توسعه یافتگی نیوزلند و چشم اندازی که به آینده دارد، این تعداد رو به افزایش است. اگر نیوزلند یکی از گزینه‌های اصلی شماست و قصد دارید بیشتر درباره شرایط و روش‌های مهاجرت بدانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم