مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند

نیوزلند جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است و نزدیک ترین همسایه آن، کشور استرالیا است. نیوزلند یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای دنیاست و در بین تمامی کشورهای دنیا در رده هفتم شاخص توسعه انسانی قرار دارند. زبان رسمی نیوزلند انگلیسی و مائوری است ولی زبان رایج بین مردم انگلیسی است.

نیوزلند کشوری است که توسط مهاجرت گسترده طی سالیان متمادی، فرهنگ و اقتصاد خود را شکل داده و سالانه نیز مهاجران زیادی را می‌پذیرد. نکته قابل توجه این است که ایرانیان کمی به این کشور مهاجرت کرده اند. بنابراین اگر تمایل دارید در فضایی متفاوت ار فرهنگ ایرانی باشید، نیوزلند گزینه خوبی است. برای آگاهی از شرایط مهاجرت به نیوزلند با ما همراه باشید.

 

مهاجرت تحصیلی

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند، نیوزلند گزینه بسیار مناسبی است. و از آنجایی که انگلیسی زبان رسمی این کشور است و در دانشگاه نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، نیازی به یادگیری زبان دیگر جز زبان انگلیسی نیست. البته تعداد کسانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به نیوزلند می‌کنند به نسبت کمتر از کسانی است که از راه کاری یا سرمایه گذاری اقدام می‌کنند ولی دانشگاه‌ها و استاید نیوزلند در سطح نسبتا بالایی قرار دارند و گزینه‌های خوبی برای مهاجرت تحصیلی هستند. تعدادی از برترین دانشگاه های نیوزلند در پایین آورده شده است:

  • دانشگاه آکلند در آکلند
  • دانشگاه مسی در پالمرستون
  • دانشگاه ویکتوریا در ویلنگتون
  • دانشگاه کانتربری در کرایست چرچ
  • دانشگاه اتاگو در دنیدن
  • دانشگاه وایکاتو در همیلتون

برای مهاجرت تحصیلی مواردی مانند سن، مدرک تحصیلی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، دانش زبان انگلیسی و تمکن مالی لازم است که در مقالات دیگر به صورت کامل توضیح داده شده است ولی برای درک بهتر شما به اختصار به توصیف این موارد خواهیم پرداخت.

  • سن: با توجه به مقطعی که در آن به تحصیل می‌پردازید متفاوت است ولی سنی که دارای بالاترین شانس است 18 تا 30 سال است.
  • مدرک تحصیلی: رشته شما و دانشگاهی یا موسسه ای که در از آن فارغ التحصیل شده‌اید عامل اصلی در این مورد است
  • رزومه تحصیلی: این قسمت شامل سوابق تحصیلی، کارگاه ها و دوره های آموزشی، سوابق شغلی، سوابق عملی و پژوهشی، کارهای داوطلبانه و موارد مشابه است.
  • انگیزه نامه: در این قسمت انگیزه، دلایل و اهداف خود را به صورت صمیمانه بیان می‌کنید.
  • دانش زبان خارجی: شما در این قسمت باید سطح بالای زبان خود را برای شرکت در کلاس‌های دانشگاهی به زبان انگلیسی نشان دهید. حداقل نمره مورد قبول، نمره 6.5 در آیلتس یا معادل این نمره در دانشگاه مدنظر شماست.
  • تمکن مالی: تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی در این کشور 20 تا 30 هزار دلار نیوزلند است.

 

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری پرطرفدارترین روش مهاجرت به نیوزلند است. اقتصاد توسعه یافته و کمبود نیروی کار به خصوص نیروی متخصص و ماهر، باعث شده سالانه مهاجرین زیادی را از این طریق بپذیرد و در مقابل نیز امکانات و شرایط رفاهی مناسبی را در اختیار مهاجرین قرار می‌دهد. در زیر به بیان روش‌های مهاجرت کاری به نیوزلند پرداخته‌‌ایم.

ویزای مهارت ضروری (essential skills visa)

ویزای مهارت ضروری همانند جاب آفر است. برای کسب جاب آفر شما باید مدارک، سوابق تحصیلی و کاری، نمونه کار و تمام اطلاعات لازم و مرتبط را به شرکت‌های موردنظر خود ارسال کنید و پس از تاییدیه اولیه و شرکت در مصاحبه های تلفنی و تصویری، منتظر پیشنهاد شغلی از سمت کافرمای نیوزلندی باشید. پس از قبول و ارسال دعوت نامه می‌توانید کارهای مهاجرت خود را انجام دهید.

نکته قابل توجه این است که برای دریافت این ویزا نباید هیچ فردی نیوزلندی دیگری درخواست داده باشد و به نوعی اگر نیروی نیوزلندی در دسترس نباشد، امکان استفاده از نیروی مهاجر به وجود می‌آید. این ویزا در مقایسه با روش‌های دیگر مهاجرت کاری در این کشور هم کمتر مورد استقبال قرار گرفته است و هم کمتر مورد پذیرش دولت نیوزلند است.

ویزای مهاجر متخصص (skilled migrant visa)

این ویزا مختص افراد ماهری است که پیشنهاد شغلی برایشان ارسال نشده و با امتیاز بندی توسط معیارهای مدنظر کشور نیوزلند و کسب حداقل امتیاز 160 می‌توانند در این کشور به دنبال کار بگردند. برای اقدام به دریافت این ویزا باید زیر 55 سال باشید و نسبت به زبان انگلیسی آگاهی داشته باشید. این ویزا برای اقامت دائم است و متقاضی می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را همراه خود داشته باشد.

ویزای کار برای اقامت  (work to residence visas)

برای اقدام به دریافت این ویزا، حوزه شغلی شما باید در فهرست کمبودهای شغلی کشور نیوزلند باشد. پس از این شما می‌توانید اقدام به دریافت ویزا کنید و در صورت پذیرش می‎توانید به مدت 30 ماه در کشور نیوزلند کار کنید و پس از 2 سال نیز اقدام به دریافت اقامت دائم نمایید. این ویزا شمال 2 نوع زیر است:

  • کارفرمای معتبر از طرف اداره مهاجرت: شرایط آن شبیه به جاب آفر است
  • کارفرمای معتبر در زمینه فرهنگی، ورزشی، هنری: این ویزا برای افرادی است که در زمینه فرهنگ، ورزش و هنر مشغول هستند و تمایل مهاجرت دارند. پس از پذیرش و مهاجرت شما می‌توانید به مدت 2 سال در کشور نیوزلند اقامت داشته باشید و بعد از آن نیز در مسیر دریافت اقامت دائم قدم بردارید.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری نیازمند سرمایه گذاری در کشور مقصد است؛ حال این سرمایه گذاری می‌تواند خرید خانه یا کارآفرینی مانند ثبت شرکت، خرید سهام یک شرکت یا ایجاد استارت آپ و یا موارد مشابه باشد. البته کشور نیوزلند برای پذیرش در این زمینه قوانین مخصوص به خود را دارد ولی سرمایه گذاری حداقل 3 میلیون دلار نیوزلند به مدت 3 سال و یا حداقل 10 میلیون دلار به مدت 4 سال، اساسی ترین شرط اخذ پذیرش ویزای سرمایه گذاری این کشور است. این سرمایه گذاری نیز باید شرایط مورد قبول این کشور را دارا باشد که شامل موارد زیر است:

  • فرد توانایی برگرداندن سود سرمایه را داشته باشد
  • سرمایه گذاری در نیوزلند انجام شده باشد
  • سرمایه گذاری با دلار نیوزلند انجام شده باشد
  • سرمایه گذاری برای مصرف شخصی نباشد
  • سرمایه گذاری می‌تواند در قالب سهام، اوراق قرضه یا املاک باشد
  • امکان مشارکت و توسعه در اقتصاد نیوزلند را داشته باشد
  • سرمایه گذاری در صندوق‌های مالی یا بر شخصیت حقوقی انجام شده باشد

 

مهاجرت از طریق کارآفرینی

مهاجرت از این طریق تا حدودی مانند مهاجرت از طریق استارت‌آپ است و مانند آن باید یک ایده خلاقانه و یک طرح کاری نوین ارائه داده شود. علاوه بر آن فرد متقاضی باید تمکن مالی 100 هزار دلار نیوزلند را داشته باشد و در سیستم امتیازدهی کاری این کشور نمره 120 را کسب نماید.

نکته قابل توجه این است که اقامت از طریق مهاجرت کارآفرینی 3 ساله است و کسب و کار شما 1 سال پس از شکل‌گیری توسط شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تایید برای 2 سال دیگر تمدید می‌شود. این ویزا گرچه کوتاه مدت است ولی در صورت موفقیت و پیگیری شما می‌تواند به دریافت اقامت دائم ختم شود.

 

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌ها، مهاجرت از طریق ازدواج است. البته تمامی کشورها شامل این قانون نیستند ولی نیوزلند این امکان را اختیار مهاجرین می‌گذارد. برای اقدام به مهاجرت از این طریق، پارتنر شما باید شهروند کشور مقصد باشد و توانایی حمایت و ساپورت مالی شما را داشته باشید. ماموری که کارهای شما را انجام خواهد داد سوالات لازم را می‌پرسد و تمامی ملاحظات لازم را انجام می‌دهد تا از سوری نبودن روابط طرفین اطمینان حاصل کند.

 

مهاجرت از طریق تولد فرزند

قطعا تمامی افراد دوست دارند فرزندشان را در رفاه و شرایط بهتری به دنیا بیاورند و در این مسیر، یکی از اقداماتی که انجام می‌دهند، اقدام به دریافت اقامت از طریق تولد فرزندشان در خاک کشور مدنظرشان است. اکثر کشورها در سراسر دنیا به متولدین اقامت می‌دهند، ولی نیوزلند جز این کشورها نیست، برای همین سعی نکنید از این طریق برای فرزند خود تابعیت این کشور را فراهم کنید زیرا مورد موافقت قرار نخواهد گرفت؛ زیرا نیوزلند از قانون خون پیروی می‌کند.

  • قانون خاک: اگر فرزند شما در خاک کشور مورد نظر متولد شود، می‌تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند.
  • قانون خون: برای دریافت تابعیت کشور مورد نظر، یکی از والدین او باید متولد آن کشور باشد و تولد فرزند در آن کشور، به تنهایی اهمیتی ندارد.

 

مهاجرت از طریق پناهندگی

خطرناک ترین و پر ریسک ترین راه مهاجرت، مهاجرت از طریق پناهندگی است. برای مهاجرت از این طریق متقاضی می‌تواند بعد از ورود به خاک کشور مقصد اقدام به دریافت پناهندگی نماید. مورد قبول واقع شدن پناهندگی فرد به موارد مختلفی از جمله امنیت و رفاه اجتماعی، جنسیتی، دینی، اقتصادی و … در کشور مبدا بستگی دارد و اگر مورد قبول واقع شود نیز، امکانات رفاهی کمتری به نسبت فردی که شهروند آن کشور است دریافت می‌کند و هم‌چنین امکان بازگشت به کشور خود را ندارد.

 

سخن پایانی

نیوزلند کشوری است که کمتر مورد توجه همگان قرار گرفته است. دلایل آن می‌تواند دور بودن از کشورهای دیگر، شرایط آب و هوایی و یا کمتر شناخته شدن آن باشد ولی همین دلایل نیز ممکن است علت مهاجرت فردی به این کشور باشد؛ در نهایت نمی‌توان منکر توسعه یافتگی و امکانات رفاهی و شرایط خاص جغرافیایی این کشور شد؛ زیرا همین دلایل سببی برای مهاجرت بسیار به نیوزلند در دو قرن اخیر شده است. اگر اکنون نیوزلند به یکی از گزینه های شما تبدیل شده است و نیاز به مشاوره بیشتر دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم