مهاحرت تحصیلی به نیوزلند | vancovisa.com

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند، کشور نیوزلند گزینه بسیار مناسبی است. مهاجرت تحصیلی به نیوزلند یکی از روش های ساده و سریع برای اخذ ویزا مهاجرت تحصیلی است و از آنجایی که انگلیسی زبان رسمی این کشور است و در دانشگاه نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، نیازی به یادگیری زبان دیگر جز زبان انگلیسی نیست. البته تعداد کسانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به نیوزلند می‌کنند به نسبت کمتر از کسانی است که از راه کاری یا سرمایه گذاری اقدام می‌کنند اما مهاجرین تحصیلی از امکانات و شرایط رفاهی خوبی برخوردارند.

 

مقاطع مختلف مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

  • مهاجرت دانش آموزان: تمام دانش‌آموزان 6 تا 19 ساله می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند. تحصیل در نیوزلند شامل دو بخش است. بخش اول برای نوجوانان 6 تا 16 ساله است و اجباریست و بخش دوم برای سنین 16 تا 19 سالگی و اختیاریست. تحصیل در نیوزلند برای شهروندان این کشور رایگان است ولی برای مهاجرین مشمل پرداخت شهریه است.
  • مهاجرت در مقطع کارشناسی: افرادی که تمایل دارند مقطع کارشناسی خود را در کشور نیوزلند بگذرانند، می‌توانند با ارائه مدارک اولیه که در ادامه مقاله به بیان آن می‌پردازیم و دریافت نمره 6 برای آیلتس و یا نمره معادل در آزمون‌های دیگر اقدام به مهاجرت نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 ساله است و متوسط شهریه لازم 22 تا 37 هزار دلار نیوزلند به صورت سالیانه است. دانشجویانی که تمایل دارند در کنار درس به کار بپردازند، می‌توانند 20 ساعت در هفته مشغول کار دیگری شوند.
  • مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد: اگر تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارید، بهتر است مدرک کارشناسی‌تان از دانشگاه معتبر باشد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در 2 ساله است. آزمون‌های لازم برای تایید سطح زبان شامل آیلتس (حداقل 6.5) یا معادل این مدرک یه زبان انگلیسی و هزینه تحصیل سالانه در مقطع کارشناسی ارشد 26 تا 37 هزار دلار است.
  • مهاجرت در مقطع دکترا: برای مهاجرت تحصیلی در این مقطع، نیوزلند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب محسوب می‌شود. تحصیل در مقطع دکترا در نیوزلند، علاوه بر سطح علمی بالا و امکانات رفاهی مناسب، بسیار به ‌صرفه‌تر از مقاطع دیگر است و شهریه سالانه این مقطع 6 تا 10 هزار دلار نیوزلند است و بعد از اتمام تحصیل نیز می‌توانید اقدام به دریافت ویزای کاری نمایید.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

برای مهاجرت تحصیلی مواردی مانند سن، مدرک تحصیلی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، دانش زبان انگلیسی و تمکن مالی لازم است که در مقالات دیگر به صورت کامل توضیح داده شده است ولی برای درک بهتر شما به اختصار به توصیف این موارد خواهیم پرداخت.

  • سن: با توجه به مقطعی که در آن به تحصیل می‌پردازید متفاوت است ولی سنی که دارای بالاترین شانس است 18 تا 30 سال است.
  • مدرک تحصیلی: رشته شما و دانشگاهی یا موسسه ای که در از آن فارغ التحصیل شده‌اید عامل اصلی در این مورد است
  • رزومه تحصیلی: این قسمت شامل سوابق تحصیلی، کارگاه ها و دوره های آموزشی، سوابق شغلی، سوابق عملی و پژوهشی، کارهای داوطلبانه و موارد مشابه است.
  • انگیزه نامه: در این قسمت انگیزه، دلایل و اهداف خود را به صورت صمیمانه بیان می‌کنید.
  • دانش زبان خارجی: شما در این قسمت باید سطح بالای زبان خود را برای شرکت در کلاس‌های دانشگاهی به زبان انگلیسی نشان دهید. حداقل نمره مورد قبول، نمره 6.5 در آیلتس یا معادل این نمره در دانشگاه مدنظر شماست.
  • تمکن مالی: تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی در این کشور 20 تا 30 هزار دلار نیوزلند است.

 

برترین دانشگاه‌های نیوزلند

دانشگاه‌ها و استاید نیوزلند در سطح نسبتا بالایی قرار دارند و گزینه‌های خوبی برای مهاجرت تحصیلی هستند. اگر سطح استاید و دانشگاه‌ برای شما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، گزینه‌های بهتری برای شما موجود است ولی اگر با توجه به شرایطتان، نیوزلند گزینه مناسبی برای شماست، تعدادی از برترین دانشگاه های نیوزلند را برای آگاهی و شناخت بیشتر مثال زده‌ایم:

  • دانشگاه آکلند در آکلند
  • دانشگاه مسی در پالمرستون
  • دانشگاه ویکتوریا در ویلنگتون
  • دانشگاه کانتربری در کرایست چرچ
  • دانشگاه اتاگو در دنیدن
  • دانشگاه وایکاتو در همیلتون

 

سخن نهایی

نیوزلند کشوری است که کمتر مورد توجه همگان قرار گرفته است. دلایل آن می‌تواند دور بودن از کشورهای دیگر، شرایط آب و هوایی و یا کمتر شناخته شدن آن باشد ولی همین دلایل نیز ممکن است علت مهاجرت فردی به این کشور باشد؛ در نهایت نمی‌توان منکر توسعه یافتگی و امکانات رفاهی و شرایط خاص جغرافیایی این کشور شد؛ زیرا همین دلایل سببی برای مهاجرت بسیار به نیوزلند در دو قرن اخیر شده است. اگر اکنون نیوزلند به یکی از گزینه های شما تبدیل شده است و نیاز به مشاوره بیشتر دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 1 =

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مقاله

مشاوره رایگان بگیر!

اگر میخوای با مناسب ترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن با هر شرایطی مهاجرت کنی فقط کافیه اطلاعات زیر رو پرکنی، ما خیلی زود باهات تماس می‌گیریم